Tankar inför valet..

I skrivande stund är det exakt 15 dgar, 5 timmar 30 minuter och 28 sekunder kvar till Gymnasievalet stänger. Om 15 Dagar och 6 timmar har vi valt vad vi ska göra i tre år framöver. Såvida vi inte bestämmer oss för att byta linje, Men det är ju en annan historia isåfall. I början av nian kändes det väldigt splittrat. Hur många linjer som helst, mångaskolor och väldigt mycket information från Alla håll. På bussen, på radion, på skolan, på stan, i brevlådan. Men visst kan väl flera ev ni andra nior därute hålla med om att man kortat ner sina valalternativ rätt snart? Inga problem att välja bort de ställen man inte ska gå på iallafall. Sen är ju frågan vilken av de man valt ut i huvdet som är bäst och roligast. För min del har det stått mellan Samhälle och Ib i stort sett sedan flera månader tillbaka. Iallafall sen jag var på Öppet hus i Oktober. Hade man fått välja hde man kanske tagit det bästa av båda linjerna, men eftersom det inte går, Så är det bara anpassa sig och välja efter vad man tror är roligast och bäst. Jag känner att jag mer och mer lutar åt Ib då jag tror jag kommer passa bra där. Självklart svårt att säga såhär innan. Jag kanske tuppar av på grund av allt plugg. Kanske inte träffar några kul människor, kanske inte trivs på linjen och studiesättet överhuvudtaget. Eller så kanske jag klarar av tempot, heltrivs på linjen och älskar studiesättet. Jag tror jag kommer ångra mig om jag inte väljer Ib. Även om jag hoppar av och byter så har jag iallafall testat. Annars skulle jag kanske sett tillbaka på valet där jag aldrig vågade välja det som kanske skulle blivit bäst..Mycket funderingar nu när det blrjar närma sig.

Jag har försökt göra upp listor med positiva och negativa grejer med båda linjerna och helt enkelt kommit fram till att det finns positivt och negativt med alltihop. Men prioriteringar måste göras och man får väl värdesätta det man prioriterar  högre. Min lista lutar också mot Ib..Och det känns väl just nu rätt bra, Ib it is. Sen får väl tiden utvisa vart det slutar, eller vad säger ni?

Någon som kanske redan valt ? någon mer som valt Ib i Växjö? Detta blir bra, känner det på mig ;)


Minns när vi fortfarande gick i sexan på Hp-skolan. Vi skulle börja på fagrabäck, minns känslan, nervositeten. Med ens känns det så långt borta och så litet. Dessa åren har gått så sjukligt fort. Lite drygt fem månader kvar tills vi kan gå hem från Fagrabäck och känna att vi är färdiga med grundskolan färdiga med högstadiet. Shit vilken känsla alltså, Stå där med slutbetygen och lyssna på något tråk tal cykla hem i värmen, äta jordgubbar ha ett långt härligt sommarlov och sen påbörja nästa del av resan. Gymnasiet, ditt eget val, Vad just du vill göra. Varför föddes jag som sentimental och nostalgisk? 9H five months left...

:) ♥


Kommentarer
Postat av: Josefin

Sv: Mikket tack! Obama vann, yäääääääsch!

2010-01-17 @ 21:36:17
URL: http://joosseej.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0