Gtoland 09 - del 2

Här kommer del två. En sammanfattning av konfirmationsresan till Gotland.


Andra dagen började vi med frukost och meditation. Sedan skulle vi åka och se Gotland. Alla var vi trötta eter natten så vi sov på bussen. Vi åkte buss i sådär 1.5 h innan vi kom till ja, vad hetter det nu igen? dom bryter och hämtar sten därifrån. Inte så intressant. Det roligaste var att komma ur bussen och äta glass !
 
Glaaaaaasss.

My och Jeanette.

Sedan åkte vi vidare till en krka. Jättegamml. Tp från 1100-talet. Vi kikade runt lite sedan satte vi oss på gräsmattan medans Ulla berättade lite om kristendomens uppkomst, typ x)









Det fanns inte så mycket målningar i kyrkan. Men jag tyckte den som fanns målad i taket ovanför altaret var riktigt fin.



sedan åkte vi vidare till allra längst ut på fårö. Eftersom vi bodde väldigt långt ner på Gotland tog det en bra stund att komma dit.

Däruppe kollade vi på raukar och åt. Visst ser man att detta ser ut lite som en gubbe? Iallafall från rätt vinkel. x)



Sedan åkte vi vidare. Till en strand där vi kunde bada! grymt härligt. Jag badade faktiskt. Haha! Kallt men skönt.



Färja till och från fårö.

Sedan åkte vi till ett gammalt fiskeläger. där grillade vi korv och något amerikanskt med digestivekex marshmallows och choklad, smaskigt.





Där fanns också kossor. Jag hade lämnat min påse med kläder i gräset. Första och enda gågen korna närmade oss lurades jag av att kon nosade i min påse och åt på min bikini. Jag skrek ju till och vänder mig om pötsligt springer alla kor därifrån. Hehe.

den jvällen kom vi hem ganska sent och självklart ska vi gå på mässa i krkan. Tror klockan var elva någonting. Vi gick det, hade mässa och gick hem och drack varmchoklad.  Samma kväll skulle jag och Issa smga ut genom fönstret, runt huset och bort till killarnas fönster. Haha! Kanten från fönstret till marken var så hög så vi behövde en sol. Problemet var bara att stolen inte gick ut genom fönstret. I ren ilska lyckades M trycka ut den genom fönstret. Haha det såg kul ut.! Så jag och Issa hasade oss ner längs väggen.Prästen som låg i rumet jämte hade sitt fönster öppet precis jämte oss. Men vi lyckades.!  Vi tänkte ställa tillbaka stolen morgonen därpå men när jag vaknade var stolen helt borta. Och när jag ska jag och duscha ser jag att den står utanför prästen rum. Ojdå..... det var lätt att ställa tillbaka den x). Men när prästen sedan frågade vad tolen gjorde utanförfönstret sa vi bara att Issa hade tappat sin mobil när hon skulle komma upp i sin säng så vi var tvugna att ta ut stolen för att kunna hämta den. Hehe tror faktiskt han gick på det.

end of day 2

Puss&Kram

Kommentarer
Postat av: Amanda

grymt söt klänning :)

hoppas ni hade det awesome ^^

2009-06-29 @ 12:09:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0