Det här med att packa....

Det är lika dant precis varenda gång man ska åka någonstans. Man tar alltid med sig hur mycket som helst. Och alltid för mycket. Förutom den där gången vi var i Beccas sommarstuga när jag glömde mina byxor hemma. Hade med mig ett par tights och två par mjukisbyxor. Ett av paren sov jag i eftersom vi tältade och det var lite småkallt. Dom andra fick jag en stor grön fet jordig gräsfläck på på förmiddagen dagen efter att vi kommit dit. Haha! Så okej förutom den gången tar man alltid med sig för mycket grejer.

Visst är det väl lite kul att kunna ha ett stort utbud av kläder. Mantänker alltid. "ifalla jag spiller eller smutsar ner" "ifalla det är dåligt väder" "Ifall jag inte känner för att ha på mig något annat så tar jag med mig dom här tre extra tröjorna". Så nu när vi pker iväg med husvagnen imorgon ska jag inte ta med hur mycket som  helst. Eftersom vi ändå ska vara borta i sådär 10 dagar så måste man ju ändå har med sig så man kan byta ibland. Men man kan ju faktiskt ha samma tröja mer än 1 gång? Visst!

Och sen så är det ju alltid så mycket mer än kläder man vill ha med. Skor. Ett par finare skor. Ett par finare skor ifall det är akktl. Ett par tunnare skor ifall vädret skulle bli superfint ett par gympaskor ifall man ska gå längre. Men med skor blir det alltid så att man ändå bara tar med några par som får plats. Synd att det inte får plats hur många som helst. Hade ju varit smidigt att ha det som i Kalle Anka ni vet? När dom åker i den där tecknade husvagnen och bara fäller ut allt från väggarna! :) OCh så är det ju neccesär och böcker, smycken och kortlekar, spel och kameror och laddare... som ska med.Det ska gå.....

   

Tänk att bara kunna ta med husvagnen efter ett flygplan.. Typ vara i Storbritannien eller Frankrike på bara någon timme och ändå ha huvagnen med sig. Kanske borde lägga fram det förslaget för riksdagen?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0